کاکتوس در طبیعت، بررسی منطقه Coahuila در مکزیک

زیستگاه اصلی کاکتوس‌ها کجاست؟

کاکتوس‌ها در مناطق مختلف ، از دشت های ساحلی گرفته تا مناطق کوهستانی مرتفع زندگی می کنند، بجز چند گونه زیستگاه بقیه گونه های کاکتوس قاره آمریکا است، از جنوبی‌ترین بخشها تا شمالی‌ترین مناطق، زیستگاه اصلی کاکتوس هایی که به خشکی زیاد عادت دارند مناطق مرکزی قاره آمریکا یعنی جنوب کشور ایالات متحده آمریکا و مکزیک است، بسیاری از گونه های کاکتوس در مناطق جنوب غرب رشته کو ه‌های “آند” یعنی کشورهای پرو، بولووی، شیلی و آرژانتین زندگی می‌کنند، تعدادی نیز در شرق رشته کوه‌های “آند” یعنی کشور برزیل و مناطق آمازون زیست می‌کنند.

نقشه پراکندگی کاکتوس که بیش از 99 درصد آنها در جنوب قاره آمریکا زیست میکنند
زیستگاه تمامی کاکتوس های دنیا بخش سبز رنگ نقشه است به غیر از کاکتوس Rhipsalis baccifera که در مناطق آبی زیست می‌کند

حفاظت

از سوی “کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض انقراض جانوران و گیاهان وحشی (CITES)” همه کاکتوس ها جزء گیاهان در حال انقراض طبقه بندی شده اند. در این لیست کاکتوس هایی وجود دارند که شاید در حال حاضر خطر کمتری برای انقراض آنها را تهدید می‌کند ولی اگر برداشت و قاچاق توسط انسان متوقف نشود بزودی در خطر انقراض قرار خواهد گرفت، امروزه برداشت و فروش کاکتوس ها از طبیعت ممنوع شده و ارسال آن بین کشورها تنها با مجوز امکان پذیر شده است.

سه تهدید اصلی که کاکتوس ها با آن مواجه هستند عبارتند از توسعه شهری، چرا توسط دام و جمع آوری بیش از حد توسط انسان.

توصیه شده: برای آشنایی بیشتر با کاکتوس‌ها اینجا کلیک کنید.

در ادامه تصاویر زیبایی از کاکتوس‌ها در طبیعت را مشاهده می‌کنید.

منبع تصاویر: این عکس‌ها در منطقه Coahuila در کشور مکزیک توسط Rob Cocó گرفته شده است.

منطقه Coahuila  در مکزیک زیستگاه بسیاری از گونه های کاکتوس مانند آریوکارپوس، لوفوفورا، آستروفیتوم، اچینو، تلوکاکتوس، اچینو ماستوس، اچینو هوریزانتالینوس، اپونتیا، پلسی فورا، آزتکیوم، مامیلاریا، ملو، فرو و بسیاری دیگر از گونه ها می باشد. انواع ساکولنت مانند انواع گونه های آگاوها، اچوریا، سدوم نیز در این منطقه زیست می‌کنند

متوسط بارندگی در این منطقه ۵۲ mm در سال ۲۰۲۰ بوده است، که ماه April با ۳ میلی‌ متر خشکترین ماه سال و بیشترین بارندگی در ماه September بوده است.

این منطقه، زیستگاه گیاهان و حیوانات بسیاری مانند گونه‌های زیر است (تصویر پایین)

تصاویر کاکتوس در طبیعت

خرید بذر کاکتوس | کلیک

5 دیدگاه برای “کاکتوس در طبیعت، بررسی منطقه Coahuila در مکزیک

  1. jazayeri82 گفته:

    خیلی ممنونم بابت مقاله بسیار عالیتون . چندوقت بود میخواستم پیشنهاد بدم همچین مقاله ای یا مقاله ای با محتوای زیستگاه های طبیعی کاکتوسها و کاکتوس درطبیعت تهیه بشه . پیشاپیش ممنونم

دیدگاه‌ها بسته شده است.