انواع قیچی باغبانی کدامند؟ مقایسه انواع مدل قیچی هرس

انواع قیچی باغبانی کدامند؟

انواع قیچی باغبانی کدامند؟

قیچی هرس

قیچی های  مخصوص هرس درختان به دو دسته دسته کوتاه و دسته بلند تقسیم میشوند.

۱- قیچی های هرس دسته کوتاه

متداولترین نوع قیچی باغبانی هستند که طول آنها در حدود ۱۸ تا ۴۰ سانتیمتر میباشد. وزن آنها سبک بوده و با یک دست میتوان استفاده کرد. قیچی های هرس دسته کوتاه دو نوع هستد: بای پس و سندانی

قیچی های هرس دسته کوتاه یا دستی برای شاخه های با قطر کمتر از ۵ سانتیمتر مناسب هستند. برای خرید قیچی باغبانی دستی اصل اینجا کلیک کنید.

قیچی هرس دستی در دست یک مرد در حال هرس

۲- قیچی های هرس دسته بلند یا تلسکوپی یا لوپر

طول این نوع از قیچی های باغبانی بلندر است و ممکن است از ۴۰ سانتیمتر تا چند متر متفاوت باشد. برای بردین شاخه های قطور و بریدن سرشاخه ها کاربرد دارد. وزن بیشتری از قیچی های هرس دستی دارند و با دو دست میتوان با آن کار کرد.

قیچی هرس دسته بلند به دو دسته سرشاخه زن و لوپر تقسیم میشوند.

قیچی باغبانی سرشاخه زن نوعی قیچی هرس  است که برای بریدن شاخه‌های بالایی درخت که دسترسی به آن‌ها امکان پذیر نیست، استفاده می‌شود. یک تیغه مشابه دیگر قیچی‌های باغبانی دارد که به یک دسته بلند وصل است و فرد با ایستادن پایین درخت می‌تواند به کمک میله بلند متصل به قیچی شاخه های بالایی را هرس کند.

قیچی باغبانی دسنه بلند در دست یک جوان

قیچی پیوند

این نوع قیچی برای انواع پیوند در درختان کاربرد دارد. انواع مدل پیوند شکمی، وی شکل، اومگا و زیگزاگ را به اسانی میتوان با این نوع قیچی انجام داد. برای خرید قیچی پیوند اینجا کلیک کنید.

 

قیچی میوه چین

برای چیدن میوه هایی مانند انگور و خیار مورد استفاده قرار میگیرد، بسیار سبک و تیز است و به راحتی میتوان میوه ها را بدون آسیب از گیاه جدا کرد. از این نوع قیچی برای گل آرایی نیز استفاده می شود.

از قیچی های میوه چین برای هرس بونسای نیز استفاده می شود.

قیچی میوه چین با دسته نارنجی زیبا

قیچی باغبانی جغجغه ای یا گیربکسی

نوعی از قیچی هرس دسته کوتاه یا دسته بلند است که با سیستم گیربکس مانند آن میتوان شاخه های قطورتر را برش داد.

دو عدد قیچی باغبانی گیربکسی

قیچی باغبانی شمشاد زن

یک نوع دیگر از قیچی است که برای هرس کردن پرچین‌ها استفاده میشود. شبیه یک قیچی بزرگ است و دسته‌های بلند آن مناسب هرس قسمت بالایی پرچین‌ها و بوته‌های با شاخه‌های نازک است. به دلیل تیغه بلندش برای شکل دادن به بوته و همچنین بریدن بوته‌ها به شکل صاف و یک‌دست مناسب است و میتوان چندین شاخه را همزمان با آن برید که سرعت کار را بالا میبرد. برای شکل دهی و ایجاد فضای سبز کاربرد دارد.

قیچی باغبانی شمشاد زن در دست یک مرد

قیچی چمن زن

برای کوتاه کردن چمن و دیگر گیاهان زمین پوش که برگی اند و شاخه‌های سخت و محکمی ندارند استفاده میشود. در صورتی که فضای بزرگی با چمن پوشانده شده معمولا از دستگاه چمن زن استفاده میشود اما اگر محدوده کوچک باشد، یا برای مرتب کردن لبه‌ها در هر مساحتی از این قیچی استفاده می‌کنند. شبیه یک قیچی معمولی است. در این نوع قیچی تیغه ممکن است به صورت افقی یا عمودی قرار گرفته باشد

تیغه‌های افقی برای زدن چمن کف و تیغه‌های عمودی برای مرتب کردن لبه‌های چمن است.

برای راحتی بیشتر برخی مدل‌ها دسته‌های بلندی دارند تا فرد بتواند ایستاده هم کار خود را انجام بدهد.

یک قیچی چمن زن در حال کار روی چمن

قیچی های برقی و قیچی های شارژی

این نوع قیچی های باغبانی همان نوع معمولی هستند که با برق یا باطری کار میکنند. و کاربر بدون مصرف انرژی زیاد عمل بریدن شاخه ها را انجام میدهد. قیچی های باغبانی شارژی با سیم و بدون سیم تولید میشوند. نوع سیمی به منبع باطری بزرگتری وصل می شود که مدت زمان بیشتری شارژ نگه میدارد.

قیچی باغبانی برقی یا شارژی دو عدد یکی قرمز و سیمی و یکی دسته آبی بدون سیم

جهت استعلام قیمت های عمده با ما در ارتباط باشید:

راه های ارتباطی:

شماره موبایل: ۰۹۱۲۱۰۶۴۹۸۰
آدرس اینستاگرام: mihancactus@

تماس با میهن کاکتوس