معرفی کلکسیونر کاکتوس لستر مایرز

معرفی کلکسیونر کاکتوس

معرفی کلکسیونر کاکتوس لستر مایرز : آقای لستر مایرز (Lester Meyers) یکی از بزرگ‌ترین کلکسیونرهای کاکتوس و ساکولنت در استرالیا و جهان می‌باشد، که از دوران جوانی اقدام به جمع آوری و پرورش انواع گونه‌های کاکتوس و ساکولنت کرده است. وی در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان بذر کاکتوس و ساکولنت می‌باشد. در زیر می‌توانید با این کلکسیونر بزرگ و زندگینامه وی بیشتر آشنا شوید.

لستر مایرز در جوانی یعنی در حدود در سال ۱۹۴۹ در شهر Gilgandra کشور استرالیا شیر فروشی می‌کرد، یک روز در باغ خانه مادر رئیس خود کاکتوس‌های زیبایی را مشاهده کرد و از همان جا عاشق این گیاهان زیبا شد.

او درباره این گیاهان سؤالاتی کرد و اطلاعات کمی دریافت کرد و از آنجا آرزوی داشتن خیابانی با حاشیه گیاهان خاردار را در سر می‌پروراند. او قلمه‌هایی از مادر رئیس و خانم‌هایی که برایشان شیر می‌برد و در خانه کاکتوس داشتند گرفت و در خانه خود شروع به پرورش و رسیدگی به آنها کرد. شهر Gilgandra در نقاط خشک استرالیا قرار دارد و تأمین آب در آنجا مهم بوده، به همین دلیل بیشتر مردم در باغچه‌های خود کاکتوس پرورش می‌دهند.
معرفی کلکسیونر کاکتوس
امروزه او بازنشسته شده و باغ رو باز و سرپوشیده بسیار بزرگی از کاکتوس‌ها در خانه خود دارد که عمر برخی از گیاهان آن تا ۶۰ سال می‌رسد. وی بیش از ۱۰۰۰ گونه کاکتوس و بیش از ۲۰۰۰ کاکتوس با سن بالا در باغ خود دارد که بیشتر آنها توسط خود وی از طریق بذر کشت داده شده‌اند.
از رفتارهای جالب آقای مایرز عشق و علاقه و احترام فراوانی است که وی برای کاکتوس‌های خود قائل است. وی می‌گوید که هیچ وقت به صورت جدی توسط کاکتوس‌ها زخمی نشده است و برای حفظ این احترام، شرایطی را برای خدشه دار شدن به این حریم ایجاد نکرده است. وی در حین کار در باغ خود به صورت کاملاً مجهز و با کلاه کار می‌کند.

 

بزرگ‌ترین چالش وی تهیه بذر بود زیرا در قدیم افراد زیادی وجود نداشتند که به تولید بذر بپردازند یا حتی بدانند که بذرها مربوط به چه گونه‌ای می‌باشد. ولی شرایط آب و هوایی خوب شهر Gilgandra موجب شد که به مرور خود به تولید بذر بپردازد.

آقای مایرز می‌گوید بیشتر از هر چیز تنوع رنگ، شکل و فرم تیغ‌های کاکتوس باعث شد که مسیر زندگی وی به این سمت عوض شود.

وی بیشتر آموخته‌های خود را از طریق آزمون و خطا به‌دست آورده است و بزرگ‌ترین نگرانی زندگی خود را سرمای شدید زمستان منطقه خود می‌داند.

تصاویری از کاکتوس‌ها و گلخانه فوق‌العاده زیبا و کهن‌سال آقای مایرز:

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

1 دیدگاه برای “معرفی کلکسیونر کاکتوس لستر مایرز

دیدگاه‌ها بسته شده است.