همه چیز در مورد آستروفیتوم اورناتوم کیکو

همه چیز در مورد آستروفیتوم اورناتوم کیکو
همه چیز در مورد آستروفیتوم اورناتوم کیکو: این بار با معرفی یک گونه نسبتاً جدید و خاص از استروفیتوم های دوست داشتنی در خدمت شما عزیزان هستیم. استرو فیتوم اورناتوم کیکو یکی از گونه‌های تازه کشف شده در ازمایشگاه های هیبرید سازی کاکتوس‌ها می‌باشد و این یعنی این گونه به صورت خالص و همین‌جوری در طبیعت وجود نداشته و ساخته دست بشر می‌باشد. این گونه کم پیدا و خاص تنه‌اش به صورت توربولهایی تقسیم شده و انگار استوانه‌هایی به تنه‌اش چسبانیده شده که اویزان هستند. این گونه شبیه به استروفیتوم میروستیگما لوتوسلند می‌باشد ولی با این تفاوت که در آن گونه خار وجود ندارد ولی این استرو خار دارد و یک تفاوت دیگر این است که از لحاظ هیکل اورناتوم بزرگ‌تر از لوتوسلند می‌باشد. یک از هیبریدهای بسیار خاص و با ارزش این گونه در حال معرفی نیز استروفیتوم اورناتوم کیکو انزوکا هست که بسیار زیبا است.
این گونه دارای پوسته‌ای سبز تیره رنگ است که گاها خال‌های سفیدی روی آن وجود دارد که شبیه روی کاپوت مدوسا هست. دارای ساقه‌های انحصاری هست که هرچه سن گیاه بزرگ‌تر و بیشتر شود شاخک‌ها نیز بزرگ‌تر و آویزان تر می‌شوند.
این هیبرید اکثراً گیج کننده می‌باشد که از چه ترکیب هیبریدی به وجود آمده است چون تقریباً شبیه به لوچن برگیا نیز می‌باشد.

گیاهی تقریباً دیر رشد است ولی سرعت بهتری نسبت به سایر گونه‌های کاکتوسی دارد و برای گلدهی زودتر و هرچه سریع‌تر بزرگ شده معمولاً پیوند زده می‌شود.

همانند سایر استروفیتوم ها گلهای زیبا و بزرگ زرد رنگی داردکه در بهار و تابستان نمایان می‌شوند. کاکتوسی جفت پایه است و برای تشکیل میوه و بذر باید با هم نوع خود گرده افشانی شود.
خاک:
خاک معدنی غنی شده با اندکی تخلخل و بهتر است از زغال و… کم یا اصلاً استفاده نشود. باید به منظور جلوگیری از پوسیدگی ریشه گیاه دارای زهکش مناسبی باشد و هر ۲ یا ۳ سال یکبار خاک و گلدان بسته به رشد ش تعویض و خاک تقویت شده و گلدان با عمق مناسب برایش تعبیه شود.
آبیاری:
به آبیاری حساس است و نباید بیش از نیاز آبیاری شود و در فصل زمستان آبیاری نیاز ندارد و خاک باید کاملاً خشک شود و در پاییز نیز آبیاری باید کاهش یابد. در زمستان در دمای ۱۵ درجه به خواب می رود و باید محیط قرار گیری گیاه تهویه مناسب و رطوبت کمی داشته باشد.
نور:

نیازمند نور خورشید فیلتر شده یا آفتاب بعد از ظهر می باشد و باید از آفتاب سوختگی محافظت شود. در یافت نور مناسب و کافی از خورشید باعث تیغ‌های زیبا و تکه تکه شدن و شاخک‌های زیباتری داشتن می‌باشد.

حساسیت به دما:
به سرما حساس است و باید از یخ زدگی در فصل زمستان حفظ شود. حداقل دما در فصل زمستان ۵تا ۸ درجه است ولی به مدت محدود در شرایط سخت می‌تواند دمای ۵- را نیز تحمل کند.
کوددهی:
در فصل رشد باید کود پتاس بالا و فسفر بالا و نیتروژن بسیار کم مثل ۳-۱۱-۳۸ استفاده شود که در سایت موجود می‌باشد.
آفت‌ها:
کنه قرمز- بیماری قارچی- پوسیدگی ریشه. بهترین راه پیشگیری تهویه مناسب و خاک متخلخل
تکثیر:
از طریق بذر می‌باشد و مدت زمانی لازم برای جوانه زنی حداقل ۷ تا ۱۴ روز می‌باشد. بهترین دمای جوانه زنی ۲۱تا ۲۷ درجه می‌باشد. تا زمانی که گیاهان ریشه خوبی نداشته باشند باید از آفتاب مستقیم محافظت شود.
همه چیز در مورد آستروفیتوم اورناتوم کیکو
نویسنده و مترجم: شرکت فا کاکتوس (میر یحیوی)

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

4 دیدگاه برای “همه چیز در مورد آستروفیتوم اورناتوم کیکو

    • کارشناس 2 گفته:

      درود، بستگی به شرایط نگهداری داره، عمر مفیدشون بین ۲۰ الی ۳۰ سال میتونه متغیر باشه.

  1. Amir گفته:

    سلام خسته نباشید.فصل رشد آستروفیتوم اورناتوم از چه ماهی شروع می شود و در چه ماهی پایان میابد؟در فصل رشد از چند روز باید کوددهی انجام بشه؟

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، ممنون، بستگی به دمای محیط داره، دمای نگهداری بالای ۱۵ درجه باشه رشد میکنه زیر ۱۵ درجه باشه رشدس متوقف میشه وبه خواب زمستانی میره. معمولا فصل رشد از اوایل بهار تا اواخر مهر ماه هست کوددهی ماهی یک بار کافی هست.

دیدگاه‌ها بسته شده است.