طرح خالکوبی یا تاتو کاکتوس، نمادها و معانی بیش از ۱۰۰ عکس

زیبایی خالکوبی یا تاتو کاکتوس به دو صورت معنایی و ظاهری می باشد. کلمه کاکتوس در اصل از کلمه یونانی به معنی گیاهان خاردار گرفته شده است، کاکتوس نماد استقامت، محافظت، جاودانگی، گرما و مراقبت است و در گرمترین مناطق جهان زیست می کند.

معانی و طرح های تاتو کاکتوس

کاکتوس ها بومی قاره آمریکا هستند، کاکتوس غول پیکر ساگوارو که در صحرای آمریکای شمالی رشد می کند معمولاً در خالکوبی کاکتوس استفاده می شود. کاکتوس قرن هاست که برای قبایل بومی آمریکا بسیار معنادار بوده است، آمریکایی های بومی از طبیعت برای معنا بخشیدن به زندگی استفاده می کردند، بنابراین خالکوبی های  آنها اغلب از کاکتوس الهام گرفته شده بود. در واقع، بسیاری از مردم دنیا این روزها خالکوبی‌های بومی آمریکایی را انجام می‌دهند، کاکتوس را هم برای ظاهر و هم از نظر معنای آن در طراحی خالکوبی خود استفاده می کنند.

خالکوبی یا تاتو کاکتوس نمادی از سازگاری است

کاکتوس به دلیل سازگاری بسیار معروف است. آنها می توانند با آب و هوای سخت سازگار شوند و در آن رشد کنند. کاکتوس نمادی از افرادی که بر موانع غلبه کرده اند یا تغییرات بزرگی را در زندگی خود پشت سر گذاشته اند است و معمولاً برای نشان دادن سرسختی خود یا یادآوری سازگاری و رشد مانند کاکتوس، خالکوبی کاکتوس می کنند.

خالکوبی کاکتوس نشان دهنده جاودانگی است

کاکتوس ها عمر زیادی دارند بعضی از کاکتوس ها تا ۳۰۰ سال عمر میکنند و بسیار مقاوم و جان سخت هستند به همین دلیل کاکتوس نماد جاودانگی است.

گرما و عشق مادرانه

گل کاکتوس نمادی از گرما و محافظت  است و همچنین نشان دهنده عشق و مراقبت مادرانه است زیرا در شرایط سخت دوام می آورد و رشد می کند. خالکوبی گل کاکتوس به دلیل معانی و طرح های رنگارنگ در بین خانم ها بسیار محبوب است.

زیبایی کویر

کاکتوس یادآور کویر و بیابان است، بسیاری از مردم تاتوی کاکتوس دارند تا قدرت و تنهایی بیابان را به تصویر بکشند.

 

تاتوی کاکتوس برای زوج ها

خالکوبی کاکتوس همچنین نشان دهنده شهوت و کشش جنسی بین دو نفر است. بنابراین خالکوبی کاکتوس همسان در بین زوج ها بسیار محبوب است.

بیان طنز

مردم خالکوبی کاکتوس را برای بیان طنزهایی مانند «به من دست نزن»، «بکش از ما بیرون» و غیره انجام می‌دهند.

طرح های خالکوبی یا تاتو کلاسیک

خالکوبی کاکتوس در طراحی خالکوبی کلاسیک بسیار محبوب است.

کاکتوس دوستان

بسیاری خود گیاه کاکتوس را دوست دارند و دوست دارند طرح کاکتوس را تاتو کنند. خالکوبی های کاکتوس جز زیباترین و خاص ترین تتوها هستند.

طرح های تاتو کاکتوس فانتزی

نویسنده: کاظم دروگریان