۶ نکته برای آموزش کودکان که چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنند

آموزش کودکان که چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنند

چگونه مراقبت از گیاهان داخل خانه را به کودکان آموزش دهیم؟

به عنوان والدین و مراقبان، ما می خواهیم به فرزندان خود درباره دنیای اطراف خود بیاموزیم و به آنها کمک کنیم تا مهارت هایی را توسعه دهند که در طول زندگی به آنها خدمت کند. یکی از درس های ارزشمندی که می توانیم به آنها بدهیم این است که چگونه از گیاهان داخلی مراقبت کنند.

گیاهان سرپوشیده نه تنها از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند، بلکه دارای طیف وسیعی از مزایای سلامتی از جمله کاهش استرس، بهبود کیفیت هوا و افزایش عملکرد شناختی هستند. مراقبت از گیاهان همچنین می تواند مسئولیت پذیری، صبر و اهمیت پرورش موجودات زنده را به کودکان بیاموزد.

آموزش کودکان که چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنند

در اینجا چند نکته در مورد نحوه آموزش مراقبت از گیاهان داخلی به کودکان آورده شده است:

۱- با گیاهانی شروع کنید که به راحتی قابل مراقبت هستند: کودکان در صورتی که با گونه هایی با مراقبت آسان شروع کنند به احتمال زیاد در مراقبت از گیاهان موفق خواهند بود. چند نمونه از گیاهان کم نگهداری شامل گیاهان مار، گیاهان عنکبوتی و پوتوس است. این گیاهان به حداقل آبیاری نیاز دارند و می توانند طیف وسیعی از شرایط نوری را تحمل کنند.

۲- کودکان را در فرآیند انتخاب مشارکت دهید: کودک خود را به مهد کودک یا مرکز باغ ببرید و آنها را در انتخاب گیاهان مشارکت دهید. آنها را تشویق کنید که سؤال بپرسند و در مورد انواع مختلف گیاهان و نیازهای مراقبت از آنها بیاموزند.

آموزش کودکان که چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنند

۳- در مورد نیازهای گیاه به آنها بیاموزید: نیازهای اساسی گیاهان از جمله آب، نور خورشید و مواد مغذی را برای کودک خود توضیح دهید. به آنها کمک کنید بفهمند چگونه علائم استرس یا آبیاری بیش از حد را بررسی کنند و به آنها بیاموزید که چگونه سطح آبیاری و نور را بر این اساس تنظیم کنند.

۴- مراقبت از گیاهان را به یک روال روزانه تبدیل کنید: وظایف خاص مربوط به مراقبت از گیاهان مانند آبیاری یا هرس را به کودک خود محول کنید. آنها را تشویق کنید تا آن را به یک برنامه روزمره تبدیل کنند و برنامه ای را تنظیم کنید که در برنامه روزانه آنها قرار گیرد. با انجام این کار، به کودک شما کمک می کند تا احساس مسئولیت و تعهد را در خود پرورش دهد.

آموزش کودکان که چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنند

۵- از تقویت مثبت استفاده کنید: فرزندتان را به خاطر تلاش ها و دستاوردهایش در مراقبت از گیاهانش تحسین کنید. از تقویت مثبت استفاده کنید تا آنها را تشویق کنید که به تلاش خود ادامه دهند و مراقبت از گیاهان خود را به یک عادت مادام العمر تبدیل کنند.

۶- آن را سرگرم کننده کنید: مراقبت از گیاهان می تواند سرگرم کننده و آموزشی باشد. فرزندتان را تشویق کنید تا گلدان های گیاه را تزئین کند یا یک مجله گیاهی برای ردیابی پیشرفت آنها ایجاد کنید. خوردن خرما با تم گیاهی را در نظر بگیرید یا آن را بخشی از یک آزمایش علمی در خانه قرار دهید.

در پایان، آموزش مراقبت از گیاهان داخل خانه به کودکان راهی عالی برای آموزش مسئولیت پذیری، صبر و اهمیت پرورش موجودات زنده است. با گیاهانی که مراقبت از آنها آسان است شروع کنید، آنها را در فرآیند انتخاب مشارکت دهید و مراقبت از گیاهان را به یک برنامه روزمره تبدیل کنید. از تقویت مثبت استفاده کنید و آن را سرگرم کننده کنید، و از اینکه فرزندتان چقدر سریع مراقبت از گیاهان خود را یاد می گیرد شگفت زده خواهید شد.

شاد باشید، دروگریان

بهترین محصولات باغبانی دنیا را از ما خرید کنید

۵
۳,۸۹۰,۰۰۰ تومان
۵
۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان
۴.۵
۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان
۵
۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان

.