روش ساخت بونسای آدنیوم

روش ساخت بونسای آدنیوم

روش ساخت بونسای آدنیوم: گیاه آدنیوم شاید راحت‌ترین و کم درد سرترین گیاه برای ساخت بونسای باشد و اصولاً از همان اول شکل بونسای به خود می‌گیرد. ولی با یک سری روش‌ها می‌توان شکل و فرم زیباتری به آدنیوم داد. در مقالات قبلی سایت میهن کاکتوس در بخش بونسای (کلیک کنید) چندین مقاله در مورد شکل دهی به گیاه آدنیوم قرار داده شده است. اما در این مقاله هم یکی از روش‌های دیگر را برای شما آموزش می‌دهیم.

در این روش از آدنیوم های چند شاخه استفاده می‌کنیم برای چند شاخه شدن آدنیوم در سنین پایین می‌توانید آنها را سر برداری کنید. پس از آدنیوم های چند شاخه برای این روش استفاده می‌شود. در این روش شاخه‌ها را ابتدا هرس می‌کنیم. هرس کردن چند مزیت دارد.

۱- باعث شکل گرفتن گیاه و تبدیل به بونسای شدن می‌شود.

۲- باعث گلدهی آدنیوم خواهد شد البته این مورد بیشتر در گونه آدنیوم آبسیوم اتفاق می افتد.

۳- باعث افزایش طول عمر گیاه می‌شود و از بد شکل شدن گیاه جلوگیری می‌شود.

هرس آدنیوم کار دشواری نیست و به راحتی می‌توانید با توجه به شکل گیاهتان شاخه‌ها را کوتاه کنید. از قیچی تیز باغبانی برای هرس استفاده کنید تا شاخه‌ها آسیب نبیند. در شکل زیر نحوه هرس شاخه‌ها را مشاهده می‌کنید. سعی کنید شاخه‌ها را طوری هرس کنید که گیاه شکل زیبایی به خود بگیرد.

پس از هرس کردن شاخه‌ها حال نوبت بستن شاخه‌ها می‌باشد. شاخه‌ها را با سیم یا طناب به گونه‌ای ببندید که شاخه‌ها از هم فاصله بگیرند و گیاه به فرم دلخواه شما در آید. شاخه‌ها را طوری با سیم یا طناب ببندید که باعث آسیب به شاخه‌ها نشود.

 

این روش یکی از ساده‌ترین و عملی‌ترین روش‌های ساخت بونسای آدنیوم می‌باشد و به راحتی می‌توانید انجام دهید. حتماً در فصل مناسب این کار را انجام دهید مثلاً در بسیاری از نقاط ایران بهترین زمان برای انجام این کار از اسفند تا مرداد ماه می‌باشد هر چند در تمام فصول سال می‌توان این کار را انجام داد.

 

شکل گرفتن شاخه‌ها ممکن است ماه‌ها طول بکشد پس در باز کردن سیم‌ها عجله نکنید چون اگر زودتر از شکل گیری شاخه‌ها باز کنید ممکن است شاخه‌ها کم کم به حالت اولیه باز گردند.

روش ساخت بونسای آدنیومآموزش ساخت بونسای آدنیوم

نویسنده: کاظم دروگریان
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

3 دیدگاه برای “روش ساخت بونسای آدنیوم

  1. فرذاد گفته:

    بسیار خوب و آموزنده بود سپاسگزارم از شما که تجربیات خود را در اختیار ما قرار دادید

  2. فرذاد گفته:

    با سلام خدمت شما عزیزان بسیار آموزنده بود مراحل زیادی از هرس قلمه زنی وبنسای را یاد گرفتم همچنین از نوع خاک چشم وکود دهی که برایم با ارزش بود بسیار سپاسگزارم از شما که تجربیات خود را در اختیار ما قرار دادید

دیدگاه‌ها بسته شده است.